Gondolj bele: amikor egy ügyfél újravásárol nálad, vagy épp egy nagyobb értékű termék/szolgáltatás mellett dönt, az valójában nem (csak) az ajánlatodról szól. Ez sokkal inkább arról árulkodik, hogy már megszerezted az ügyfél bizalmát – és ez az, ami miatt úgy érzi, érdemes veled tartania.
A bizalom nem jön magától, és nem épül fel egyik napról a másikra. A legjobb marketing stratégiák sem érnek semmit, ha az ügyfél úgy érzi, hogy számára nem jelent többet az együttműködés, mint egy egyszerű tranzakció. Ezért is kulcsfontosságú az ügyfélélmény.
Hogyan kapcsolódik az ügyfélélmény az upsellhez?
Az első benyomás mindig kulcsfontosságú.
Az elsĹ‘ találkozáskor minden ĂĽgyfĂ©l felteszi magának a kĂ©rdĂ©st: „TĂ©nyleg bĂzhatok ebben a vállalkozásban? Meghallgatják a problĂ©máimat? Odafigyelnek rám?” Ha az ĂĽgyfĂ©l azt Ă©rzi, hogy a vállalkozás Ă©rti az igĂ©nyeit, Ă©s valĂłdi megoldást kĂnál, elkezd kialakulni a bizalom. Ha szĂvesen olvasnál arrĂłl is, hogy miĂ©rt a legerĹ‘sebb marketing fegyvered a kiválĂł ĂĽgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny, akkor olvasd el ezt a blog cikket is.
Az aprĂł rĂ©szletek számĂtanak.
Egy kedves mosoly, gyors válasz az e-mailre, vagy az, hogy az ĂĽgyfĂ©l kĂ©nyelmesen Ă©rzi magát a vásárlási folyamat során, hatalmas kĂĽlönbsĂ©get jelenthet. Ha az ĂĽgyfĂ©l pozitĂv Ă©lmĂ©nyeket gyűjt, az aggodalmait leváltja a bizalom Ă©rzĂ©se – ami kĂ©sĹ‘bb lehetĹ‘vĂ© teszi az upsellt.
Az ügyfélélmény növeli a vásárlói elégedettséget.
Amikor az ĂĽgyfĂ©l Ăşgy Ă©rzi, hogy valĂłdi Ă©rtĂ©ket kapott – legyen szĂł egy termĂ©krĹ‘l vagy szolgáltatásrĂłl – sokkal könnyebben mond igent egy magasabb Ă©rtĂ©kű ajánlatra. Nem azĂ©rt, mert „eladtál” neki valamit, hanem mert hisz abban, hogy amit ajánlasz, az neki tĂ©nyleg segĂteni fog.
MiĂ©rt költ szĂvesebben az, aki bĂzik benned?
- Jobban hisz az ajánlataidban. Az ügyfél biztos abban, hogy nem csak „eladni akarsz valamit”, hanem valóban az ő érdekeit tartod szem előtt.
- KevĂ©sbĂ© Ă©rzĂ©keny az árra. Egy ĂĽgyfĂ©l, aki bĂzik benned, az ár helyett a kapott Ă©rtĂ©ket nĂ©zi. Ha már bizonyĂtottad, hogy amit adsz, az működik, szĂvesen választ egy nagyobb csomagot, prĂ©mium termĂ©ket vagy hosszabb távĂş szolgáltatást.
- ErĹ‘sebb Ă©rzelmi kötĹ‘dĂ©se van. Egy elĂ©gedett ĂĽgyfĂ©l szinte már barátkĂ©nt tekint rád – Ă©s egy baráttĂłl szĂvesebben fogad el tanácsot vagy ajánlatot.

Hogyan Ă©pĂtheted tovább a bizalmat Ă©s maximalizálhatod az upsell lehetĹ‘sĂ©geket?
- Figyelj az ügyfélélmény mérőszámokra!
Ne csak megĂ©rzĂ©sekre hagyatkozz! MĂ©rd az ĂĽgyfĂ©l elĂ©gedettsĂ©gĂ©t (pl. NPS), Ă©s azonosĂtsd, hol tudsz fejlĹ‘dni. - Folyamatosan tartsd fenn az ĂĽgyfĂ©lĂ©lmĂ©nyt!
Az első vásárlás után ne hagyd magára az ügyfelet! Küldj hasznos tippeket, érdeklődj az elégedettségéről, és légy elérhető, ha kérdése van. - Ajánlj valódi értéket az upsell során!
Az upsell soha ne csak az eladásrĂłl szĂłljon. Magyarázd el, hogyan segĂti az Ăşj ajánlat az ĂĽgyfelet, Ă©s miĂ©rt Ă©rdemes befektetnie. - LegyĂ©l Ĺ‘szinte Ă©s átláthatĂł!
Az ĂĽgyfelek Ă©rzik, ha valami „tĂşl szĂ©p, hogy igaz legyen”. Mindig lĂ©gy Ĺ‘szinte azzal kapcsolatban, mit kapnak a pĂ©nzĂĽkĂ©rt, Ă©s milyen eredmĂ©nyekre számĂthatnak. - ÉpĂtsd a kapcsolatot az ĂĽgyfĂ©lmegtartás Ă©rdekĂ©ben!
Egy elégedett ügyfél nemcsak újravásárol, hanem ajánlani is fogja a vállalkozásodat.
Miért fontos mindez?
Mert az upsell nem „eladás” – hanem lehetĹ‘sĂ©g arra, hogy mĂ©g több Ă©rtĂ©ket adj annak, aki már bĂzott benned egyszer. Az a vállalkozás, amely folyamatosan figyel az ĂĽgyfĂ©lĂ©lmĂ©nyre, Ă©pĂti a vásárlĂłi elĂ©gedettsĂ©get, Ă©s valĂłdi Ă©rtĂ©ket teremt, egy Ă©leten át tartĂł kapcsolatot Ă©pĂthet.
Tipp: Ha szeretnĂ©d megtudni, hogyan javĂthatod az ĂĽgyfĂ©lĂ©lmĂ©nyedet, Ă©s hogyan maximalizálhatod az Ăşjravásárlási arányt, Ărj nekĂĽnk, – segĂtĂĽnk!
Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran a cégvezető ismerőseiddel!