5 tény, ami bizonyítja, hogy a kiemelkedő ÜGYFÉLÉLMÉNY az UPSELL-nek is az alapja

Gondolj bele: amikor egy ügyfél újravásárol nálad, vagy épp egy nagyobb értékű termék/szolgáltatás mellett dönt, az valójában nem (csak) az ajánlatodról szól. Ez sokkal inkább arról árulkodik, hogy már megszerezted az ügyfél bizalmát – és ez az, ami miatt úgy érzi, érdemes veled tartania.

A bizalom nem jön magától, és nem épül fel egyik napról a másikra. A legjobb marketing stratégiák sem érnek semmit, ha az ügyfél úgy érzi, hogy számára nem jelent többet az együttműködés, mint egy egyszerű tranzakció. Ezért is kulcsfontosságú az ügyfélélmény.

Hogyan kapcsolódik az ügyfélélmény az upsellhez?

Az első benyomás mindig kulcsfontosságú.
Az első találkozáskor minden ügyfél felteszi magának a kérdést: „Tényleg bízhatok ebben a vállalkozásban? Meghallgatják a problémáimat? Odafigyelnek rám?” Ha az ügyfél azt érzi, hogy a vállalkozás érti az igényeit, és valódi megoldást kínál, elkezd kialakulni a bizalom. Ha szívesen olvasnál arról is, hogy miért a legerősebb marketing fegyvered a kiváló ügyfélélmény, akkor olvasd el ezt a blog cikket is.

Az apró részletek számítanak.
Egy kedves mosoly, gyors válasz az e-mailre, vagy az, hogy az ügyfél kényelmesen érzi magát a vásárlási folyamat során, hatalmas különbséget jelenthet. Ha az ügyfél pozitív élményeket gyűjt, az aggodalmait leváltja a bizalom érzése – ami később lehetővé teszi az upsellt.

Az ügyfélélmény növeli a vásárlói elégedettséget.
Amikor az ügyfél úgy érzi, hogy valódi értéket kapott – legyen szó egy termékről vagy szolgáltatásról – sokkal könnyebben mond igent egy magasabb értékű ajánlatra. Nem azért, mert „eladtál” neki valamit, hanem mert hisz abban, hogy amit ajánlasz, az neki tényleg segíteni fog.

Miért költ szívesebben az, aki bízik benned?

  • Jobban hisz az ajánlataidban. Az ĂĽgyfĂ©l biztos abban, hogy nem csak „eladni akarsz valamit”, hanem valĂłban az Ĺ‘ Ă©rdekeit tartod szem elĹ‘tt.
  • KevĂ©sbĂ© Ă©rzĂ©keny az árra. Egy ĂĽgyfĂ©l, aki bĂ­zik benned, az ár helyett a kapott Ă©rtĂ©ket nĂ©zi. Ha már bizonyĂ­tottad, hogy amit adsz, az működik, szĂ­vesen választ egy nagyobb csomagot, prĂ©mium termĂ©ket vagy hosszabb távĂş szolgáltatást.
  • ErĹ‘sebb Ă©rzelmi kötĹ‘dĂ©se van. Egy elĂ©gedett ĂĽgyfĂ©l szinte már barátkĂ©nt tekint rád – Ă©s egy baráttĂłl szĂ­vesebben fogad el tanácsot vagy ajánlatot.

Hogyan építheted tovább a bizalmat és maximalizálhatod az upsell lehetőségeket?

  1. Figyelj az ügyfélélmény mérőszámokra!
    Ne csak megérzésekre hagyatkozz! Mérd az ügyfél elégedettségét (pl. NPS), és azonosítsd, hol tudsz fejlődni.
  2. Folyamatosan tartsd fenn az ügyfélélményt!
    Az első vásárlás után ne hagyd magára az ügyfelet! Küldj hasznos tippeket, érdeklődj az elégedettségéről, és légy elérhető, ha kérdése van.
  3. Ajánlj valódi értéket az upsell során!
    Az upsell soha ne csak az eladásról szóljon. Magyarázd el, hogyan segíti az új ajánlat az ügyfelet, és miért érdemes befektetnie.
  4. Legyél őszinte és átlátható!
    Az ügyfelek érzik, ha valami „túl szép, hogy igaz legyen”. Mindig légy őszinte azzal kapcsolatban, mit kapnak a pénzükért, és milyen eredményekre számíthatnak.
  5. Építsd a kapcsolatot az ügyfélmegtartás érdekében!
    Egy elégedett ügyfél nemcsak újravásárol, hanem ajánlani is fogja a vállalkozásodat.

Miért fontos mindez?

Mert az upsell nem „eladás” – hanem lehetĹ‘sĂ©g arra, hogy mĂ©g több Ă©rtĂ©ket adj annak, aki már bĂ­zott benned egyszer. Az a vállalkozás, amely folyamatosan figyel az ĂĽgyfĂ©lĂ©lmĂ©nyre, Ă©pĂ­ti a vásárlĂłi elĂ©gedettsĂ©get, Ă©s valĂłdi Ă©rtĂ©ket teremt, egy Ă©leten át tartĂł kapcsolatot Ă©pĂ­thet.

Tipp: Ha szeretnéd megtudni, hogyan javíthatod az ügyfélélményedet, és hogyan maximalizálhatod az újravásárlási arányt, írj nekünk, – segítünk!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran a cégvezető ismerőseiddel!