Hogyan szerezz akár 100+ új érdeklődőt kiállításon való részvétellel?

Mi a titka, hogy akár 1 nap alatt 100+ új érdeklődőt szerezzél?

Márciust írunk és ilyenkor egymást érik a szakmai konferenciák, kiállítások és expók. A legtöbb vállalkozás időről időre megjelenik legalább 1 olyan rendezvényen, ahol a brandépítés mellett a vevőszerzés a fő fókusza. Egy jól kiválasztott rendezvény, ha stratégia mentén és időben felkészülsz rá, akár egy nap alatt 100+ új érdeklődőt is tud hozni neked a vállalkozásodba. 

Standdal kiállító vállalkozóként az eredményességedet ugyanakkor nagyban meghatározza az, hogy milyen ügyfélélményt nyújtasz a látogatónak. Rengeteg szakterületen elérhetőek már hasonló rendezvények az érdeklődésednek megfelelően, a marketing, az AI, az E-commerce vagy HR-es rendezvények, Educatio Kiállítás,  Állásbörzék, Utazás Kiállítás, Garden Expo, Construma és a többi Hungexpos kiállítás. 

Miért érdemes kezdő vállalkozóként is kiállítónak lenni?

Ha még csak nemrég kezdted a vállalkozásodat talán el sem tudod képzelni, hogy miért érdemes megjelenned egy konferencián, expón kiállítóként.

Azt már tudod, hogy sokat kell posztolni a social médiában, hiszen a csapból is ez folyik… Lehet, hogy más vállalkozó ismerősödtől vagy különböző képzéseken hallottad, szakmai könyvekben azt is olvastad, hogy hirdess a Facebookon és akkor majd özönlenek a vásárlók, ezért elkezdted a hirdetéseket futtatni, de valahogy csak nem jön percenként az SMS, hogy vásároltak volna tőled. Ha ezekkel már próbálkoztál, akkor mutatok neked 3 olyan szempontot, amit érdemes átgondolnod és megmutatom, hogy akár kezdőként is belevághatsz vagy már tapasztalt vállalkozóként is kipróbálhatod magadat.

3 ok, amiért érdemes kiállításon standdal megjelenni

1.Új érdeklődőszerzés vagyis marketinges szóval – lead generálás -. A lead generálás tehát az egyik legfontosabb célja egy szakmai konferencián, kiállításon, rendezvényen való megjelenésnek, hiszen új vevőkre minden vállalkozásnak folyamatosan szüksége van.

De miért lehet jó választás egy kiállításon való megjelenés? Azért, mert ha jól választottad ki a rendezvényt, akkor ott a te célcsoportod fog megjelenni, tehát már egy szűrt közönség előtt fogod bemutatni a szolgáltatásodat, aki jó eséllyel nyitott akár a vásárlásra is.

Fontos azzal tisztában lenned, hogy egy ilyen szituációban óriási a verseny a látogatók figyelméért. Egy nagyobb expón akár több száz kiállító is megjelenik és ők mind, ugyanazoknak az érdeklődőknek a figyelmét – és nem utolsósorban a pénzét – szeretnék megkapni, mint Te! Ezért elengdhetetlen az alapos felkészülés és a jó kiállítói stratágia, megfűszerezve egy kis WOW Ügyfélélménnyel.

2.Brandépítés és kapcsolatépítés. Sok cégvezetőtől hallom, hogy ők azzal a céllal jelennek meg 1-1 szakmai konferencián, hogy jelen legyenek, mert pl. a konkurencia is megy, ezért nekik is muszáj résztvenni. Nagyobb cégek, multik esetén pedig egyértelműen a láthatóság az egyik legjelentősebb ok. Ha pedig még kevesen ismernek téged, akkor amiatt érdemes megragadni egy ilyen alkalmat, mert a potenciális új vevőidben bizalmat kelt és a szakértői státuszodat is építi, ha egy konferencián megjelensz kiállítóként.

A személyesség ereje, az, hogy egy emberrel tudok kapcsolódni,  pedig elvitathatatlan előnye az online marketinggel szemben a kiállításoknak. Persze egyáltalán nem azt mondom, hogy az online marketing eszközeit ne használd, sőt, de érdemes az offline marketing eszközökkel és lehetőségekkel is élni.  

3.Új vásárlók megszerzése. Amikor személyesen kapcsolódsz az érdeklődőkhöz, akkor sokkal könnyebben kialakul a kötődés és a szimpátia, így sokkal hamarabb tudod bemutatni az Egyedi Értékesítési Ajánlatodat (USP) nekik és nagyobb eséllyel mondanak majd rá IGEN-t is.

Fontos, hogy legendás ügyfélélményt nyújtsál a helyszínen és azt követően is az érdeklődőknek, hiszen akkor fognak elköteleződni melletted és lesznek vásárlóból újravásárlóid. 

Mindenképpen a kiállítói megjelenés mellett szól az is, hogy a látogatókkal való beszélgetés során sokkal inkább tudsz személyre szabott megoldásokat nyújtani, az egyedi igényeket kiszolgálni, melyek a 2025-ös évben is a kiemelkedően jó ügyfélélmény megteremtésének fontos alapkövei.

A Női Vállalkozók Napján kiállító cégeknek tartottam előadást

Nemrég egy fantasztikus lehetőséget kaptam, amiért nagyon hálás vagyok.  A Női Vállalkozók Napján kiállító cégek számára tarthattam egy online előadást, ahol abban segítettem nekik, hogy hogyan készüljenek fel a kiállítói megjelenésükre, hogy elérjék a kitűzött céljaikat és, hogy minél sikeresebbek legyenek. Az előadáson résztvevők nagyon hasznosnak találták a prezentációmat és szuper kérdéseket is kaptam, amik tovább segítették a vállalkozókat a felkészülésben.  

Tavaly még látogatóként voltam jelen a rendezvényen, de idén kiállítóként is megjelenek, így „élesben” is láthatóak lesznek a sikeres kiállítói stratégia legfontosabb elemei a standomnál. Ha még nincsen jegyed a konferenciára, akkor még megvásárolhatod, fantasztikus szakemberek fognak érdekesebbnél érdekesebb előadásokat tartani. Várlak szeretettel a 21-es standnál!