Ügyfél elégedettségi felmérés

Tudd meg, hogy valójában mire vágyik az ügyfeled
Egy sikeres vállalkozás bevételeinek akár 30-50%-a is származhat a visszatérő vásárlóktól, ezért hosszútávon elengedhetetlen, hogy WOW Ügyfélélményt nyújtsál nekik. Célszerű legalább évente, de sokkal inkább 6 havonta elkészíteni egy ügyfél elégedettségi felmérést, hogy megtudd, valójában mire vágynak az ügyfeleid. Ha Te is csak sejted, mi jár az ügyfeleid fejében, itt az ideje megkérdezni őket egy cégre szabott, egyedi kérdőívvel.
Egy ilyen ügyfél elégedettségi felmérés megmutatja, hogy mit gondolnak, mit éreznek és mire vágynak az ügyfeleid, te pedig konkrét lépéseket tudsz tenni az ügyfélélmény javítására. Így pedig eléred, hogy érezzék, fontosak számodra, tényleg törődsz velük. És ez valóban így is van!
Ehhez viszont nem elég egy általános, 3-5 kérdésből álló kérdéssort feltenni nekik, elengedhetetlen, hogy a Te céged céljait figyelembe véve, egyedileg készüljenek el a kérdések.
Az ügyfél-elégedettségi felmérés előnyei:
- Fejlesztendő területek azonosítása: Egy jól kialakított, a célkitűzésidnek megfelelő ügyfél-elégedettségi felmérés segít rávilágítani arra, hogy milyen területek működnek gyengébben, hol lenne érdemes fejleszteni. Ha követed a kérdésekre adott válaszokat, akkor azonnal tudsz reagálni ezekre és pozitív irányban változtatni a megszerzett információk alapján. Így pedig elégedettebb, boldogabb és ami a legfontosabb, hogy lojálisabb ügyfelekre tudsz szert tenni, akik örömmel ajánlanak téged ismerőseiknek is tovább és visszatérő vásárlóid lesznek.
- Jobban megérted az ügyfeleidet: Az ügyfél elégedettség mérése kiváló lehetőséget nyújt számodra, hogy megtudd, mit szeretnek és mit nem szeretnek a vállalkozásodban az ügyfeleid. Meg fogod érteni, hogy valójában milyen igényeik vannak (ez sokszor igen távol is lehet a cégvezető elképzelésétől) és akár konkrét terméket és/vagy szolgáltatást is tudsz fejleszteni az ügyfél visszajelzések alapján.
- Több újravásárló ügyfél: Ha az ügyfeleid úgy érzik, hogy meghallgatod őket, tényleg fontosak számodra, az egy WOW Ügyfélélményt fog nyújtani nekik, amivel Te is kitűnsz a tömegből. Az elégedett ügyfelek sokkal lojálisabbak, gyakrabban térnek vissza és magasabb összegben költenek nálad. Ezzel pedig kiszámíthatóságot, árbevétel és profit növekedést érhetsz el.

Miért legyen egyedi, cégre szabott az ügyfél-elégedettség mérésed és nem egy sablon?
Mert minden vállalkozás más, minden cégnek a saját céljait, célkitűzéseit kell, hogy támogassa az ügyfél elégedettségi felmérés. Bár a semminél jobb, ha egy általános sablont használsz a netről, de átütő eredményt ettől ne várjál.
Ha egyedi kérdésekből felépített felmérést használsz, akkor viszont pontosan a Te cégedre szabott válaszokat fogod megkapni, így ezeket rögtön fel is tudod utána használni az értékesítési folyamatodban, ügyfélélmény stratégiádban. Biztosan téged is lefáraszt egy hosszú, átláthatatlan kérdőív, így fontos, hogy rövid legyen és még véletlenül se irányítsuk a kérdések megfogalmazásával a válaszadót, hiszen nem célunk, hogy befolyásoljuk őt – ez egyébként gyakori probléma, ha a cégvezető állítja össze a kérdőívet.
Kattints a lenti gombra és jelentkezz, hogy összeállítsuk a Te célkitüzéseidnek megfelelő kérdőívet!
Lépj a következő szintre - Vásárlóból újravásárló
Legyenek akár magánszemélyek, akár B2B ügyfeleid, az Ügyfél elégedettségi felmérés az első lépés abba az irányba, hogy a meglévő Vásárlóidból több újravásárlót csináljál. Szerezz versenyelőnyt a konkurenciáddal szemben és növelj árbevételt és profitot a kérdőív segítségével. A folyamat során kiszámoljuk az NPS-t ( Net Promoter Score ) amiből kiderül, hogy egy tízes skálán mennyire ajánlják szívesen a vállalkozásodat az ügyfeleid. Erről egy blog bejegyzést is írtam, amit ide kattintva el tudsz olvasni.
Az eredmények kielemzése során egy több oldalas PDF riportot is kapsz, amit át is beszélünk egy online konzultáción és természetesen felteheted a kérdéseidet is vele kapcsolatban. A PDF dokumentumot pedig a későbbiekben is bármikor elő tudod venni, amikor a következő lépésre szeretnél továbblépni a folyamatban.
Az ügyfél elégedettségi felmérést célszerű legalább évente, de sokkal inkább félévente elkészíteni és akkor is, ha egy innovációt tervezel és új terméket vagy szolgáltatást tervezel a piacra dobni. Használd ki a kérdőívben rejlő lehetőségeket és kattints a lenti gombra!