Ma már mindenki az AI-ról beszél és az is kimutatott tény, hogy az ügyfélélmény fokozásában is jelentős szerepet tud játszani. Mégis azt tapasztalom, hogy sok magyar vállalkozó még mindig ódzkodik a használatától, fél tőle vagy ha már megbarátkozott a gondolattal, hogy érdemes belevágni a használatába, akkor fogalma sincs, hogy hogyan kezdjen bele.
Lehet, hogy neked is volt már olyan ügyfeled, aki nem tért vissza, mert túl sokáig kellett várnia egy ajánlatra vagy egy válaszra? Vagy aki elveszett a weboldalad útvesztőiben, és végül máshol vásárolt? A jó ügyfélélmény ma már nem luxus – hanem alapelvárás. Ráadásul van egy jó hírem, akár már kisvállalkozóként is megfizethető és könnyen használható AI-eszközök állnak rendelkezésedre, amik javítják az ügyfélélményt vagy a vendégélményt a cégedben.
Megnyugtatlak, az AI nem fogja elvenni a munkádat, viszont egy másik cég, aki hamarabb kezdi el használni az AI-t vagy jobban használja a mesterséges intelligenciát, ő elveheti az ügyfeleidet. Az AI ugyanis időt és pénzt spórol neked, adatokat elemez percek alatt, képeket, illusztrációkat videókat készít. Ráadásul folyamatosan fejlődik a mesterséges intelligencia, így ami esetleg néhány hónapja még olyan eredményt mutatott, hogy megmosolyogtad, ma már profi, az üzleti életben is kiválóan használható eredményeket hoz.
Sőt nemrégiben egy londoni ügyfélsiker konferencián is hallottam, ahol egyedüli magyar ügyfélélmény szakemberként vettem részt, hogy van olyan cég, ahol a pénteki napon minden munkatárs kizárólag oktatásokon, trainingeken vesz részt. Ezeknek a képzéseknek egy jó része pedig a mesterséges intelligenciával kapcsolatos

Miért érdemes AI-t használnod kisvállalkozóként?
✨Gyorsabb válaszidő: az ügyfél nem vár perceket, órákat vagy akár napokat – akár azonnal választ kaphat a kérdésére.
✨Költséghatékony: nem kell külön ügyfélszolgálatot fenntartanod, az AI dolgozik helyetted.
✨Folyamatos elérhetőség: az AI nem alszik, hétvégén is válaszol, sőt akkor is kiszolgálja az ügyfeleidet, amikor te éppen nyaralsz, vagy a családoddal vagy
✨Személyre szabott élmény: az AI tanul a vásárlók viselkedéséből és személyre szabottan tud termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlani, ezáltal pedig ösztönzi az újravásárlást
✨Kevesebb elvesztett érdeklődő: mert minden feltett kérdésre jön válasz – azonnal.
✨Segít a tartalomgyártásban: ami talán a legnagyobb kihívást okozza a kisvállalkozók számára az a social média jelenlét, ami rengeteg időt igényel vagy ha kiszerveznéd, akkor sok pénzt, de az AI ebben is a segítségedre tud lenni
Hol érdemes elkezdened – első lépések
☑️Válaszd ki a legproblémásabb pontot az ügyfélútban – hol veszítesz ügyfelet? Itt segíthet az AI.
☑️Kezdj egy AI chatbot bevezetésével – ez a leggyorsabban megtérülő és legkönnyebben telepíthető megoldás.
☑️Figyeld az analitikát – milyen kérdések jönnek? Mikor keresnek a legtöbben? Ezek alapján tanítható az AI.
☑️Lépésről lépésre bővíts – ha működik a chatbot, jöhet az automatikus ajánlatküldés vagy email válaszadás.
5 AI eszköz a ChatGPT-n túl, amit kisvállalkozóként is könnyen bevezethetsz és növeli az ügyfélélményt
Canva Magic Studio
Én személy szerint is nagyon szeretem a Canvát és napi szinten használom az illusztrációk, social média posztok, elkészítéséhez. Amikor beépítették az AI funkciót, akkor még nem igazán azt az eredményt hozta, mint amit elvártam tőle, de ma már kiváló, fotóhoz hasonló minőségű képeket készít.

SORA
Élethű képeket és akár rövid 5-10 mp hosszú videókat is készíthetsz a saját fényképed feltöltésével úgy, hogy te szerepelsz a képen vagy a videón. Óriási segítséget tud nyújtani a tartalomgyártásban és így hatást többszöröz és költséget csökkent, hiszen nem kell felfogadnod valakit, aki elkészíti számodra a grafikákat, rövid videókat. Persze ezek a tartalmak nem helyettesítik egy profi fotós vagy videós által készített tartalmakat, de akkor amikor a mennyiség is sokat számít az online jelenlétben, nem csak a minőség, akkor sokat tud segíteni.
Veed.io, CapCut vagy Descript
Mivel a statisztikák szerint a legtöbb videós tartalmat hang nélkül nézik az emberek – sorbanállás közben a boltban vagy amíg a gyerek el nem alszik – ezért kulcsfontosságú, hogy feliratozva legyenek a videók. Ez mind az ügyfélélményt javítja és persze ezáltal nagyobb nézettségre is szert tudsz tenni.

Opus Clip
Egy olyan mesterséges intelligencia alapú szoftver, amit kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy egy hosszabb videóból rövidebb short videókat gyártson. Feltöltöd a hosszabb videót (pl. YouTube-ról), az AI automatikusan kiszedi belőle a legérdekesebb 10–15 másodperces részeket, feliratozza, átméretezi és Reels/Shorts formátumra szabja és már posztolhatod is a menő tartalmat. Azt hiszem, hogy nem is kérdés, hogy ez mennyi időt meg tud neked takarítani ez a program a tartalomgyártásban. Ha van egy jó webinárod, workshop felvételed, akkor darabold fel és már mehet is ki a social médiába.
Hootsuite vagy Ocoya
Bár sokat tud segíteni már önmagában a Facebook és Instagram tartalmak posztolásában a Meta Business Suite, de lehet, hogy szeretnél a LinkedIn-re és a TikTok-ra vagy akár a Pinterestre is posztolni. Ezek a szoftverek képesek a különböző platformokra időzíteni a posztokat, hashtageket is ajánlanak és naptár alapú tervben tudod őket rögzíteni.
Összegzés
Minél tovább vársz, annál több ügyfelet veszítesz. Az AI már nem csak a nagyvállalatok eszköze – hanem a tudatos, fejlődni akaró kisvállalkozóké is. A vásárlók gyorsaságot, figyelmet és rugalmasságot várnak el. Az AI pontosan ezt nyújtja – megbízhatóan, automatikusan, emberi hibák nélkül.
Ha csak egyetlen lépést teszel, legyen az egy AI chatbot. Érezni fogod a különbséget: kevesebb kérdés, kevesebb elvesztett érdeklődő – több ügyfél és nagyobb bevétel.
Ne félj elkezdeni kicsiben – az AI nem helyetted dolgozik, hanem veled együtt. Csak gyorsabban. Ha szeretnél fejleszteni az ügyfélélményeden, akkor foglalj ingyenes 30 perces online konzultációt, ahol átbeszéljük, hogy milyen lehetőségeid vannak.
Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran a cégvezető ismerőseiddel!